Jag kommer aldrig säga aldrig

Trots allt han gjort mot mig, hur han sårat mig och hur mycket jag än känner avsky mot honom just nu, kommer jag aldrig säga att jag aldrig kommer gå tillbaks. Inte för att jag har planer att ens se honom igen och ännu mindre fortsätta förhållandet med honom utan för att för mig känns det som att när man säger aldrig om något... då händer det och det får bara inte hända. Jag får inte hamna där igen. Men jag blir ibland rädd för att jag ska få för mig att jag ska tillbaks, att jag ska handla på en impuls och plötsligt vara där igen.

Jag har kämpat länge för att kunna lämna honom, för att samla modet och stå emot, för att ens få mig själv att inse att det vi hade inte var kärlek. Att det inte finns några bortförklaringar till att slå! Jag vill så gärna vara stark nu, klara mig själv, inte behöva någons hjälp och ha ett nytt liv med han ute ur det på alla möjliga sätt, men verkligheten kommer ikapp och jag inser att det här kommer ta tid.

Kommentarer
Postat av: Jag

Jag följer din blogg och beundrar din styrka..

Du är starkare än du tror.

Har själv suttit i din sitts med en man som slog halv ihjäl mig..tyvärr så har jag två barn med han och kommer nog alldrig bli fri från honom även om jag inte lever med honom.

Styrke kram

2010-08-11 @ 22:09:24
Postat av: Tystlidande

Tack så mycket.



Bra att du inte lever med honom i alla fall och att du tog dig ur, det är starkt att kunna göra det, jag beundrar de som klarat det!



Kram på dig

2010-08-12 @ 14:01:15
Postat av: j

ja förstår hur du menar..ja tycker att d känns som att man fortfarande älskar den mannen som va bra å man får nog kämpa föralltid me å komma ihåg att d hemska vidriga de gjorde överväger d fina man hade..men d e ju som att den man älskar dör..å den sorgen måste man få känns också... <3

2011-08-12 @ 22:42:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0