Kvinnomisshandlare - sjukdom?

Jag undrar vad det är för fel på de män som misshandlar? Jag menar...alla gör ju nästan exakt samma sak. De alla använder samma metoder, säger samma saker, behandlar kvinnorna nästan exakt likadant. Alla börjar och fortsätter på samma sätt, de går efter samma mönster... enda skillnaden är att vissa tillslut dödar sina kvinnor medans andra nöjer sig mig att halvt slå ihjäl dom. Vissa använder mer psykisk än fysisk misshandel och tvärtom men det är ändå samma utgångspunkt och tillvägagångssätt de har. Har de någon psykisk sjukdom? Något syndrom som inte blivit upptäckt? Något måste det ju vara. Jag tror i och för sig att alla dessa män har någon psykisk störning, fast det har väl aldrig varit så att man kommit fram till att alla har samma "sjukdom"?

Jag är inte så insatt i vad man tror angående detta ämne, men om nån vet bättre så skriv gärna till mig! Det skulle vara intressant att veta vad vetenskapen säger.


Kommentarer
Postat av: knorpan

Såhär skriver Per Isdal:

Ur en misshandlares perspektiv:

•Jag känner mig liten och övervinner det genom att göra henne ännu mindre

•Jag är rädd och bemästrar det genom att inge henne ännu större rädsla

•Jag är sårad och läker såren genom att kränka henne

•Jag fruktar att bli övergiven och lindrar det genom att sätta handbojor på henne

•Jag är beroende av henne och tacklar det genom att göra henne beroende av mig

•Jag är maktlös och tacklar det genom att ta makt och kontroll över min omgivning



Jag skulle kalla de för narcissistiska psykopater med antisociala personlighetsstörningar.

Eller på ren svenska: fega rädda osäkra små män.

2010-09-11 @ 00:35:16
URL: http://kvinnovald.egetforum.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0