Stannar hemma

Jag har ingen lust att gå ut idag. Stannar hellre hemma och glor. Det är en sån ångest när man går genom ytterdörren, och ska gå alla de där trappstegen ner genom porten, och vet att han kanske kan stå där. För vad gör jag om han plötsligt dyker upp mitt framför mig? Vad säger jag? Springer jag? Min största rädsla är att han ska dra med mig någonstans, och även fast jag skriker så hör ingen/reagerar inte. Polisen är inte direkt megasnabba på att komma heller. Jag undrar hur stor chansen är att det här händer, och hur mycket som bara är sånt man gör "värsta scenario" av. En liknande situation har hänt mig innan, så sannolikheten är inte alltför liten... och den dagen ger mig fortfarande mardrömmar. Man har ingen chans mot någon som är dubbelt så stor och som man vet kan döda en om man säger/gör något fel i den stunden. Fan vad fega dom är egentligen, ge er på någon i er storlek om ni ska ge er på någon alls!! Har lust att skrika det i hans ansikte.


Mardrömstrappa! Vem som helst kan ju stå där bakom hörnen...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0