Svårigheter med skyddad identitet

Många har sakt till mig att det inte riktigt går att göra samma saker som innan när man har skyddad identitet, allt blir så mycket krångligare och tar längre tid och jag har nog inte riktigt insett det förens idag. Jag gick till skatteverket för jag ville hämta ut papper jag behövde och visade min legetimation till kvinnan vid disken, hon knappa in mitt personnummer men det var helt tomt. Jag frågade om hon inte kunde ringa och fråga om de på sekretesshanteringen kunde faxa papprena jag behövde men det gick inte heller, inget får lämnas ut utan allt måste postas och det kan ta några dagar längre att få posten när man har skyddad identitet.

Har insett att det finns många saker jag inte kan göra som förut; inte skaffa abonnemang, inte öppna bankkonto, inte beställa saker från internet, svårigheter när man söker jobb eller ska ansöka om vad som helst där det krävs att man ska lämna ut sitt personnummer... jag måste också tänka på att inte ge min adress till någon, för det får inte hamna i något system.

Men hellre ha det såhär än att Han hittar mig.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0