Känns bättre och bättre här

Idag känner jag mig mer "hemma" här, jag börjar komma in lite mer i hur det fungerar och jag tycker verkligen det är bra att personalen inte stör en i onödan. På förra stället jag bodde på för några år sen så väckte de alltid en klockan 07.00 på morgonen för de tyckte det var dåligt om man sov längre och man var tvungen att gå upp oavsett om man ville eller inte, de kunde stå och knacka i 20 min tills man kom ut. Många hade svårt att sova och kunde ha somnat vid 4 tiden på natten men det struntade dom i, man var tvingad till att gå upp och om man fortsatte sova så väckte dom en igen.

Här så går inte ens personalen i onödan i korridoren där rummen ligger för de tycker man ska få lugn och ro, men de finns alltid tillgängliga om man vill fråga något eller behöver hjälp och man har möten (enskilda) då och då för att få prata av sig m.m. Man vill inte ha folk på sig hela tiden och bli bokstavligt talad tvingad till saker som på förra stället, utan här får man tid för sig själv och även med "gruppen" när de har frivilliga aktiviteter... och man får bestämma hur man vill ha det utifrån vad man vet passar en själv bäst så man trivs.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0