Blandade känslor

Kvällen slutade bra i alla fall, en annan här har sagt många bra saker till mig och vi har suttit och pratat hela kvällen. Även fast man vet som är rätt och fel så behöver man ibland någon som också påminner en om det när man snurrat in sig för mycket i sina egna tankar.

Jag blir rädd för saknaden som kommit trots att jag känner stor ilska och ett hat mot honom. Hur kan man sakna någon man absolut inte vill vara med? Det går inte ihop... jag menar det hade ju varit en sak om jag saknar honom så mycket för att jag inte vill något hellre än att träffa honom och att vi ska bli ihop igen, men så är det inte och jag vet inte vad saknaden grundar sig i... varför kommer den helt plötsligt?

Jag känner inte alls längre att jag inte passar in här, att jag "inte är som dom". Jag känner mig som en av dom nu och det är en skön känsla även fast det ju är jobbigt att inse. Alla här kämpar och stöttar varandra och alla har olika historier bakom sig men vi kämpar mot samma mål.




Kommentarer
Postat av: Lisa

Har precis hittat din blogg. Känner redan igen mig i så mycket. Fastnade speciellt för att du nu "känner dig som en av dem". Du menar samhället? Vänner, familj m.m? Jag känner mig alltid så otroligt utanför. Som att jag inte finns på riktigt längre. Jag vet ju att folk ser mig och bryr sig om mig, men känslan av att inte höra ihop med resten av världen är så stark. Ja! Jag sitter här och tjatar av mig. Ville egentligen bara säga tack för att du finns och har skrivit så mycket bra. Tror verkligen att det kan hjälpa att läsa och tänka igenom sin situation ordentligt. =)

Svar: Hej Lisa, ja jag hoppas verkligen min historia/resa som jag har skrivit om i snart 4 år kan hjälpa någon, ibland kan jag dock önska att jag hade skrivit mer om mina känslor eller och saker som hände, att jag inte var så rädd för att någon skulle förstå att det var jag som skrev eller att mitt ex skulle hitta bloggen och leta upp mig. NU förstår jag ju att den chansen är extremt liten, nästan obefintlig... men det har tagit ett tag för att bli av med den skräcken jag hade för mitt ex. Just i det här inlägget menade jag att jag kände mig som en del av den miljön, som en del av alla de kvinnor som bodde där. Jag såg mig först som någon som inte passade in där, som om att de hade varit med om något annat och jag inte visste vad jag gjorde där. Men jag tror jag försökte distansera mig från mina känslor, jag ville inte inse vad som egentligen hade hänt... hur mitt liv hade sett ut och hur jag hade hamnat där. Jag har också alltid känt mig utanför och jag känner mig ofta ensam, även fast jag har vänner osv så är det lite "jag mot världen", men det kan ha att göra med att jag har svårt att lita på människor och tror att jag ska bli sviken.
Det var kul att du skrev och tack!
Tystlidande

2014-05-12 @ 09:48:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0