Varför ringer ingen polisen?

Han har många gånger slagit mig ganska rejält framför folk mitt på dagen, men ingen har reagerat. Jag tycker det är väldigt märkligt hur man bara kan stå och glo som det vore bio när en tjej blir nedslagen och ligger på marken och blir sparkad av en kille som är dubbelt så stor som henne. När de ser att han sparkat mig så hårt i bröstkorgen att jag tappat andan och blöder från munnen... varför ringer de inte polisen? Hur kan de bara gå där ifrån när han drar iväg mig? Hur tänker dom?  Skulle jag höra och se det folk har sett skulle jag aldrig tveka en sekund att ringa polisen, hade aldrig kunnat levt med mig själv om hon hade blivit dödad när jag visste att jag i alla fall kunde gjort något.

Det är bara en tjej som någonsin reagerat, hon var ung och lika liten som mig men när hon såg att Han slog mig och jag grät så skrek hon "vad fan håller du på med?" och gick fram till mig och kramade mig och frågade om allt var okej. Det hon gjorde för mig betyder hur mycket som helst och jag önskar att jag hade kunnat tacka henne mer.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0