Ha en reservplan när tankarna kommer



Min kompis som för ungefär 2 veckor sen ringde och berättade för mig att hon gått tillbaks till sitt ex skickade ett sms till mig där det stod "Du hade rätt, de kommer aldrig förändras". Hon berättade för mig att han redan nu börjat visa gamla sidor och hon tror att det tillslut kommer bli som förut. Det är så tråkigt att det blev så när hon i 1 år klarat sig utan honom, men när hon flyttade tll egen lägenhet kände hon sig väldigt ensam och tog kontakt med honom en kväll när hon kände att hon inte stod ut mer. I de där djupa dalarna måste man kämpa och stå ut, inte ge efter tankar man innerst inne vet är fel men som för tillfället låter så bra och är "lösningen" på ens ensamhet.

Ha en reservplan för vad du ska göra när de tankarna kommer och sen gör du det bara, utan att tänka efter. Tankarna försvinner tillslut, det brukar inte ta speciellt lång tid och då är man glad för att man inte ringt det där samtalet. En kurator sa till mig att man t.ex. kan bestämma sig för att duscha, träna eller ringa någon annan varje gång man känner att man börjar få dåliga tankar så man distraherar sig själv.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0