Har fått en tid


Den 17 december har jag fått tid hos en psykolog och då ska jag börja med kris- och traumabearbetning. Det är skönt att jag fick tid såhär snabbt och just nu då det är så mycket känslor som börjar komma upp och ett tag så var det bättre med att jag inte tänkte så mycket på det som har hänt men nu är det nästan det enda jag tänker på.

Jag är också väldigt arg, på honom, på mig själv och ibland också folk runt omkring mig. Jag undrar om det är fler som också är arg på andra och inte bara lägger skulden på sig själv? Jag skuldbelägger mig mycket, men jag kan också känna att varför reagerade ingen när dom visste vad som pågick? Varför sa ingen något till mig? Jag önskar att alla inte bara hade blundat.


Kommentarer
Postat av: Rosen

Mina annhöriga och folket såg och konfroterade mig under en ganska lång tid men jag fullständigt nekade o kom på lögn efter lögn.. Nu när sanningen kommit fram att dom hade rätt har det också visat sig att många inte trodde på mig men ville inte " klampa" på..



Även om annhöriga ser måste "offret" vilja avsluta allt, verkligen vara redo.. Men förstår vad du menar du önskade att folk vågade se ditt rop på hjälp..

Men fråga dig frågan?? Skulle du varit redo att avsluta om dom en vanlig måndag tisdag såg ditt "rop"



2010-12-12 @ 21:16:21
Postat av: Tystlidande

Rosen: Jag förstår vad du menar, och jag vet att jag aldrig hade varit redo just den dagen bara för att de såg mitt "rop på hjälp", men jag hade definitivt avslutat relationen tidigare om någon bara sagt till mig att de finns där för mig och att de bryr sig om mig.



Jag tror det betyder mycket för en människa som blir misshandlad av sin man om någon säger: jag vet vad som pågår, du kan alltid komma till mig om det är något, jag förstår dig... och inget mer, men bara visa att man finns där för den personen och sen när hon känner sig redo kommer hon vända sig till en. Hon måste få veta att någon tänker på henne, att hon inte kommer bli anklagad om hon berättar sanningen eller att man ens kommer komma in på ämnet att hon måste lämna honom för det beslutet måste få ta sin tid och mogna men man kan få kvinnan att förstå genom att bara prata med henne och hon växer med kontakter utanför relationen. Så var det för mig, vill inte gå in på detaljer vem det var men hade inte jag kommit i kontakt med den personen hade jag aldrig kanske lämnat honom än.

2010-12-12 @ 21:25:20
URL: http://tystlidande.blogg.se/
Postat av: Rosen

Köper fullt ut vad du menar.. Att ha en axel att vila sig mot när man behöver..



Natti Matti ligger i sängen med min dotter med hög feber så kan inte skriva längre. Hoppas du sover gott sen

2010-12-12 @ 21:51:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0