"Jag älskar dig" - orden utan betydelse


Det blev ingen antenn idag, ska köpa den efter jul istället när jag har bättre med pengar, just nu är det finanskris på kontot. Istället fixade jag lite med mig själv och konstigt nog fick det mig att må mycket bättre, även fast jag vet att den här känslan är tillfällig känns det bra.

Idag när jag stod och tvättade händerna tittade jag plötsligt upp på spegeln framför mig och såg mitt ansikte, jag log åt mig själv och tänkte "jag är inte ful, jag är helt okej, till och med söt... men varför älskade han inte mig? Hur kunde han hata mig så mycket?". För jag tror verkligen han hatade mig, för när jag tänker på någon jag älskar och att jag skulle göra det han gjorde mot mig mot den personen går det inte ihop. Hur kan man fortsätta slå någon som kollar in en i ögonen och säger "snälla sluta, förlåt,  jag älskar dig"? Jag sa alltid att jag älskade honom när han slog mig, för jag trodde det skulle få honom att sluta, och sen första gången jag sa de orden när han slog mig har ordet ingen mening för mig, det är inget fint eller speciellt ord.


Kommentarer
Postat av: Rosen

Hej...

Läst ditt blogg ett tag o de e ruskigt vad lika vi är..

Vi tänker så lika, vet inte om de e just vi som personer

Eller om det handlar om att vi bägge två är "offer"

Hatar att kalla migsjälv de...



Jag har svart att acceptera tanken att mitt ex inte "älskade" mig men de måste ju ca som du säger"det går inte ihop att man kan slå o slå o slå någon som bökar o ber att dom ska sluta"

Det är ingen kärlek..



Jag vet inte men du har skrivit lite om hjälp"psykologisk hjälp" har dunågon kontaktar utvägen där dy befinner dig?

Vet ju inte vart du bor o exakt vart det finns men är ju kvinnors rätt i sammhället... Specialeserade p kvinno våld...



Maila gärna om du vill skriva av dig eller prata med någon som levt "samma" helvete... Vi är ju båda anonyma..



Lycka till kram rosen

2010-12-06 @ 22:38:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0