Uppdatering angående psykolog hjälp

Kom på efter att jag läst en kommentar att jag inte skrivit något om vilken psykologisk hjälp jag fått. Jag har inte kommit så långt i själva hjälpen, det som har hänt är att jag fick träffa ett läkarteam för någon vecka sen inom psykiatrin som gjorde en utvärdering om vilken typ av hjälp jag behöver och hur snabbt m.m. Egentligen skulle de inte ta emot mig men de gjorde ett undantag pga av en person som har hjälpt mig med det här och hon hade egentligen ingen plikt att hjälpa mig utan gjorde det från sitt hjärta och det är jag väldigt glad och tacksam för. På utvärderingen fick jag prata om mitt liv från det att jag var liten, hur min och hans relation var och hur den utvecklades i stora drag och hur jag mådde. På mötet kom de fram till att jag behöver få hjälp med kris- och traumabearbetning så snabbt som möjligt för om man väntar för längre kan det ta längre tid att "komma tillbaka" eftersom jag just nu är heltidssjukskriven pga posttraumatiskt stressyndrom och depression.

Det kan vara köer på upp till 2 år inom just kris- och traumabearbetning men läkaren skulle se till att jag fick hjälp så snabbt som möjligt, max 2 veckor tills jag skulle få en tid.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0