Längtar till 2011



Jag har blivit sjuk igen, inget allvarligt men jag hostar och känner mig allmänt svag. Mitt immunförsvar verkar knappt exictera, jag är redan helt utmattad och alla sjukdomar jag har suger den sista kraften ur mig.

Jag längtar verkligen till 2011, bara några dagar kvar. Det känns som mitt nya liv börjar i samband med det nya året. Det har snart gått 5 månader sen jag lämnade honom och jag har kommit långt i det känslomässiga avslutandet, men att ta tag i livet och börja om från början har varit svårt för man har alllt det gamla med sig och det känns så färskt. Det är svårt att ta sig vidare när livet står still, därför ska jag börja tänka ut vad jag vill göra av mitt liv och sätta upp små mål. Oftast blir man lite för överambitiös och har för orealistiska drömmar som inte går att nå på t.ex. någon månad och då orkar man inte kämpa när man känner att man är så långt ifrån målet istället för att bli mer och mer taggad för varje gång man mår sina mindre och realistiska mål.

Jag vill så gärna ha ett vanligt, normalt liv. Jag har ingen aning om någonting just nu, men jag måste hitta mig själv och komma på vad jag vill, för hur ska jag annars kunna gå vidare? Det blir min största uppgigt och jag måste lära mig att sluta tänka negativt, bara för att man inte lyckas med allt betyder det inte att man aldrig kommer lyckas.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0