Håller jag på att falla från kanten ner i djupet?

Mörkret som kommer tidigare för varje dag nu har börjat göra mig trött redan vid 6-7 tiden på kvällen och jag brukar senast lägga mig vid 2 på natten och vaknar vid 10 tiden.  Äntligen börjar sovrutinerna bli någorlunda normala! En powernap brukar också pressas in där vid 6 tiden när jag börjar bli trött, kanske blir så att jag kommer sova för mycket helt plötsligt? Det skulle jag i och för sig inte tacka nej till, skönt att få sova bort lite dötid av sitt liv.

Depression är nog något som kommer på köpet i min situation och känner mer och mer hur jag dras ner i djupet. Jag försöker ha positiva tankar och det kan fungera i vissa stunder, men ibland är allt nattsvart. Jag trodde det var en självklarhet att kvinnor som bor på skyddat boende och varit med om traumatiska händelser skulle få professionell hjälp av psykolog men så är inte fallet. Man får själv se till att ta de kontakterna och det är något jag inte riktigt förstår, vissa kanske inte ens har orken att ta tag i det och då blir problemen bara djupare och det blir svårare att ta sig ur. Det finns så mycket jag inte förstår mig på när det gäller hur samhället tar hand om misshandlade kvinnor...

God natt på er.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0