Den som spelar bäst kommer längst


Det jag har lärt mig är att den som spelar bäst skådespel kommer längst här i livet och den som ljuger mest vinner. Jag förstår inte hur det kan vara så, de ärliga människorna döljs i skuggan av de falska. Så fungerar det överallt, även här inne, hade jag lagt på ett skådespeleri hade jag fått mer hjälp, mer medlidande och kommit längre. Men jag är inte en sån person, och tyvärr så är det en dålig egenskap i den här världen.

Jag har aldrig gråtit framför myndigheterna eller personalen här, inte heller har de sett på mig att jag är livrädd och helt förkrossad inombords, att jag ibland funderar på vad det finns för mening med att leva. Jag säger detaljerat vad det är jag känner, men de tror inte på mig för att jag inte sätter mig och bryter ihop framför dom. Jag har berättat att jag har svårt att visa mina känslor och alltid har haft det, att jag lägger på en mask och låtsas må bra, och på det sättet är jag världens bästa skådespelare, men när det gäller att bryta ihop framför folk bara för att få hjälp är inte min grej. Jag har även berättat att han alltid satt och skratta åt mig när jag grät och njöt av det, och det gör det ännu svårare för mig att gråta framför någon, men de lyssnar inte på mig, de kanske tror att det är jag som ljuger och de som verkligen gör det talar sanning. Men de borde ha mycket bättre kunskap än så, proffs för mig är ett ord som inte alls borde asossieras med de här människorna som jobbar med oss.

Jag har sett de som spelar, de som framför personal och myndigheter är livrädda, gråter och berättar snyfthistorier, men när de går hem så är är de helt andra människor och de behöver egentligen inte alls den hjälp de spelar sig till, men de gör så här för de inte orkar kämpa själva. De utnyttjar systemet och vill ha allt serverat på silverfat och får det, medans de som verkligen är förstörda inombords, är modhortade och behöver hjälp inte får sin röst hörd. De finns inga resurser kvar för de ärliga och tyvärr så är det här den bittra sanningen. Det som nog ändå sticker mig mest i ögonen är de som bor här och tar en plats från en annan misshandlad kvinna när de egentligen inte behöver den, och det kan leda till att någon i väntan på en plats blir misshandlad till döds.


Kommentarer
Postat av: L

Love the way you lie part two. Vilken är bäst?

http://www.youtube.com/watch?v=2B50RUXbs-8

2010-11-23 @ 15:00:28
Postat av: Tystlidande

L: Jag tycker den med Eminem är bättre

2010-11-23 @ 18:53:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0