Gör det bra så kan det bara bli bättre

Vad dålig jag blivit på att skriva...

Mycket har förändrats med mig under kort tid. Jag har blivit starkare och ser nu framåt istället för bakåt. Visst det kommer timmar då allt känns svart men på ett helt annat sätt än förut. Jag hade ett möte i veckan med en person som verkligen triggade mig, men på ett bra sätt. Han har fått mig att verkligen vilja kämpa och sa det alla i min situation behöver höra "gör det du vill, det du drömmer om... låt inte rädslan eller han stoppa dig". Han fick mig att inse att jag ska följa mitt hjärta, jag ska flytta dit jag vill och inte till en stad där jag inte kommer trivas bara för att gömma mig för han. Det är mitt liv nu och jag måste se till att ordna det så som jag vill ha det. Han ska aldrig få styra mina beslut.

Rädslan är förstås det största problemet, jag får inte bli hittad, men allt går bara man ser till att skapa trygghet runt omkring sig och tar hjälp av all säkerhet man kan få tillgång till. Visst extraskydd som man kanske vill ha för att verkligen känna sig säker kan kosta extra, men trygghet går före alla pengar i världen. Att få leva gör även också det.

Det viktigaste av allt just nu är att inte ge syre till elden. Man ska aldrig besvara samtal, sms, mail, brev eller ens exictera i deras värld. Det har jag märkt är nr 1. När de jagar febrilt efter en utan någon framgång, så tröttnar de till slut. För vissa tar det längre tid än andra men någon gång ger de upp. Man hamnar längre och längre bort i deras tankar och deras egna liv tar över den där platsen, de blir upptagna med sitt. Mitt tips är att aldrig ens ha kontakt med gemensamma vänner eller med någon i deras närhet för om de får höra om en av andra så väcks det ett intresse hos dom som gör att de vill hitta en ännu mer. Det bästa är att försvinna som om att man vore död...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0