Ångest


De senaste dagarna har jag varit jätte lättirreterad och blivit arg för ingenting och kände att ångesten började komma igår kväll. Hela dagen idag var okej, var i alla fall på bättre humör än dagarna innan men ändå känt att ångesten finns där och nu på kvällen blev det värre.

Jag är orolig över många saker i mitt liv just nu. Kommer jag kunna få ett normalt liv efter det här? Kommer jag någonsin kunna bo ensam utan att behöva vara livrädd? När vet jag att allt är över?... Jag är så rädd för att tro att allt lugnat ner sig och att jag ska börja leva ett vanligt liv och så dyker Han plötsligt upp där mitt framför mig. Jag ser just ni ingen lösning på det här, jag förstår inte riktigt hur det ska kunna blir bra. Jag kommer ta mig igenom det här, jag kommer en dag må bra men det är rädslan som oroar mig. Jag kan inte göra något för att få bort rädslan ur mitt liv, jag kan inte påverka den. De lösningar som finns som alternativ ser jag inte som lösningar för de sätter mig i en ännu värre sits.

Jag vet innerst inne att en dag kommer allt lösa sig, men det är bara så svårt att se det framför sig just nu, nu är allt bara en enda stor röra.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0