Polisen igen


Pratade med polisen idag igen, de ringde och försökte prata bort mig, tjatar och spelar på mitt samvete. Tack och lov har jag lärt mig hur polisen fungerar, jag kan deras metoder... annars hade dom kunnat dra ner mig till botten. Att de inte själva kan se att de kan förstöra en ung människas liv, hur kan de tycka det är värt det? De får allt att låta så fint, som en vecker sång i öronen, det är nästan som att de lovar att jag får ett bra liv bara de får som de vill. Jag är påläst, jag vet vad de kan och inte kan göra därför har de inga svar när jag argumentarar med dom om varför, de har ingen vacker sång att komma med längre, de ger upp. Jag hoppas jag ger dom en tankeställare om sitt egna arbete och att jag berör dom djupt i hjärtat med min ärlighet, det kanske hjälper en annan kvinna i min situation...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0