Viktigt att prata med någon professionell

Var hos en kurator idag och det kändes väldigt skönt att få prata med någon men vi bestämmde oss för att inte fortsätta ha kontakt utan hon ska hjälpa mig med att att få kontakt med en psykoterapeut som är inriktad på den här typen av problem som jag har för kuratorn kände att hon inte kunde hjälpa mig på det sättet jag behövde. Efter att jag varit där märkte jag vilket behov jag har att få prata med en professionell person om det här och inte bara andra "vanliga människor" som jag inte känner kan förstå mig på samma sätt, ge rätt råd eller få mig att utvecklas och gå vidare. Andra kan bara lyssna, men en psykoterapeut/kurator kan ge en så mycket mer.


Kommentarer
Postat av: Louise Hedblom

Jag provade att gå till psykolog vid ett flertal tillfällen och det var ingenting för mig. Psykologen visste bl.a. inte vad hon skulle göra för att hjälpa mig och det visste inte jag heller.



Jag mådde inte bättre förrän jag träffade min nuvarande sambo och jag flyttade till annan ort för hans skull. Gärningsmannen och jag bodde nämligen 5min ifrån varandra och det kändes inte tryggt, så nu bor jag 10mil ifrån honom och det känns bra även om jag är rädd för att han ska söka upp mig.

2010-09-22 @ 14:17:45
URL: http://hedblom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0