Problemlösning

Har varit lite frånvarande både igår och idag pga att jag kände att jag behövde lite tid till att tänka på annat eftersom det varit ganska intensivt den senaste veckan. Mycket tankar, minnen och funderingar. Idag har jag inte ens kommit ut någonting utan har bara haft en seg dag och egentligen inte gjort någonting meningsfullt. Men sånt behövs också ibland. Det är så underbart att jag kan koppla av här i lägenheten och känna mig trygg, jag känner verkligen att jag är på väg tillbaka, bara jag är försiktig med stressen så tror jag absolut jag kommer vara redo att börja arbetsträna i augusti. Jag har blivit lite bättre på att inte stressa upp mig vilket gör att jag mår bättre, när min hjärna börjar gå på högvarv över något brukar jag försöka tänka att jag får lägga bort det för en stund och ta tag i det senare om det inte finns någon direkt lösning på problemet och sedan göra något som distraherar mig från att tänka på det. Någonting jag också gjorde mycket förut var att jag kunde ligga i sängen innan jag skulle sova och få för mig att jag skulle kolla att massa saker låg där dom skulle eller oroa mig för att något var borta så jag gick upp och började leta även fast det inte var viktigt att jag hade det just då, det kunde ju vänta till morgonen men jag kunde inte sova om jag inte kollade/hittade saken. Om jag får för mig något sånt nu kliar det lite i benen och jag vill upp ur sängen, men jag ligger och resonerar lite med mig själv och bestämmer mig sen för att kolla det morgonen efter istället. Små knep kan göra stora skillnader.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0