Vara självständig

Gästerna har nu åkt och jag sitter nu och väntar på att tvättstugan ska bli ledig, har tid 18.00. Har varit på Ikea både igår och idag och nu börjar äntligen lägenheten bli klar, ska bara montera ihop byrån så är jag helt klar. Köpte ett matbord och stolar vilket jag först inte tänkt göra men började tänka om och insåg att det ändå var bra att ha, känns mer hemtrevligt då. Det här är mitt hem nu och det är helt underbart.

Tänk att jag fick det bra, att allt fixade sig. Jag tror det var meningen att jag skulle hamna här, i den här staden och den här lägenheten. Det finns någon mening med allt. Jag försöker att aldrig vara ledsen över det som har hänt, för nu har det hänt och jag kan inte göra något åt det, men det jag kan göra något åt och påverka är framtiden. Jag känner mig stark i mig själv vilket jag aldrig gjort innan. För mig är det jätte viktigt att bli självständig för att jag aldrig mer ska behöva hamna i beroendeställning till någon annan. Jag vill ha min egna lägenhet, en egen bil, en utbildning och ett jobb. Jag vill kunna ta hand om mig själv och ha det bra, med eller utan någon annan.


Kommentarer
Postat av: Rosen

Du är jätte stark:)

Du kommer få allt de där som du önskar dig..

Din vilja kommer ta fig långt.

Du är värdefull, glöm ALDRIG det..



Hoppas du får en bra påsk gumman.

Puss hjärtat

2011-04-22 @ 22:44:05
Postat av: Tystlidande

Rosen: Tack desamma!!

Vad ska ni hitta på i helgen?

Många kramar till er, hoppas ni får en rolig påsk :D

2011-04-23 @ 01:30:16
URL: http://tystlidande.blogg.se/
Postat av: Rosen

Igår träffade jag en kompis som

Bor utomlands, hon kommer hem några gr per år:) mycket trevligt.



Idag har vi varit ett gäng ätit påskmat grillat nu på kvällen, barnen har lekt av dig... Sen har vi även självklart solat..



Imorgon blir det lugnt äta mammas kalkon:) och självklart sola:)



Händer hos dig?? Kramar

2011-04-23 @ 22:06:10
Postat av: Tystlidande

Rosen: Vad kul! :D Ja man ska passa på att sola nu när solen är framme. Jag ska nog ta och sätta mig i solen idag jag också, satt lite igår men det blev så varmt för jag hade fel kläder på mig för jag trodde det var kyligare än det var så jag satt inte så länge.



Hur går det med lilla bebisen? Är hon lugn eller tycker hon om att höras? :) Får du sova på nätterna?



Kram kram

2011-04-24 @ 12:22:14
URL: http://tystlidande.blogg.se/
Postat av: rosen

underbart med sol.

bebisen mår bra, hon växer och gror. :)

hon är jätte snäll.

hon äter inget natt mål så det är skönt, äter typ vid 6-7 så det är helt okej.



Nu ligger båda barnen och sover här i soffan så får lite tid och andas. varit fullt upp nu när man är ute hela dagarna, som är helt slut.=) SKÖNT.



kramar

2011-04-25 @ 21:40:15
URL: http://http:/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0