Rädd för oväntat besök

När jag stod i badrummet i morse ringde det på dörren, hjärtat började slå så snabbt att mina händer började skaka och jag fick tillbaka de känslor jag alltid kände förut när jag var rädd för mitt ex och de är väldigt jobbiga att känna för de tar fram massor av obehagliga minnen. Vågade inte gå fram till dörren och kolla i titthålet vem det var för jag såg framför mig att det var mitt ex som stod där utanför och för några sekunder stod jag bara och väntade att någon skulle börja bryta upp dörren. Jag kände mig dock väldigt trygg av att veta att gallergrinden var låst. Efter andra ringningen väntade jag några minuter tills jag antog att personen hade gått därifrån och vågade mig fram till dörren för att kolla om jag såg något, och då såg jag att fastighetsskötaren ringde på hos grannen så det var ju antagligen han som hade ringt på hos mig också, men jag vågade ändå inte öppna dörren och säa något tänkte att det var bättre att jag lät bli eftersom situationen gjorde mig så stressad. Det var bra i alla fall att jag hann se vem det var annars hade jag inte vågat mig ut idag. Jag drömde en mardröm inatt om att mitt ex hittade mig här i lägenheten...det var kanske därför känslorna blev ännu starkare.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0