Fotograferingsdilemmat

Kom hem för ungefär en timme sen, blev medbjuden till en tjej som hade födelsedagsfest. Jag hade roligt men hamnade i en jobbig situation när några ville ta foto med mig. Jag vill absolut inte vara med på några bilder alls eftersom de flesta bilderna hamnar på facebook och det skulle vara katastrof om några bilder på mig hamnade där, då blir det väldigt lätt att förstå vart jag finns. Jag valde att skämta bort det i en ren paniklösning och vände på mig snabbt och gick ifrån dom och låtsades att jag skulle göra något viktigt för att de inte skulle få med mitt ansikte, kroppen/bakifrån spelar inte alls lika stor roll även fast jag ju helst vill undvika att vara med alls. Jag visste att den här situationen skulle komma och det blir fler... hur gör man egentligen för att undvika pinsamma situationer i samband med detta? Jag tycker det är svårt att planera i förväg, och tänk om någon insisterar, vad ska man säga då? Man kan ju inte berätta anledningen till nån man inte riktigt känner bara sådär och dessutom ska man vara försiktig med vem man berättar för i allmänhet, så vad finns det för bra bortförklaringar? Jag är orolig för att jag kom med på några bilder ändå, men jag kan och orkar inte stressa upp mig för det för just nu känner jag att mer stress än jag redan har skulle göra mig sjuk, så jag försöker att inte låtsas om det.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0