Skänk istället för släng

Kom ut idag, efter många om och men, men ut kom jag i alla fall. Tog bussen till en mataffär på andra sidan stan där de hade många bra erbjudanden, det var väldigt stort där så det var kul att gå runt och kolla och få lite insperation till matlagningen.

Har städat nu på kvällen och rensat lite i lådor och skåp. Ska rensa ut bland mina kläder någon dag när jag orkar och ge de kläderna jag inte längre behöver till det skyddade boendet där det finns kvinnor som behövt lämna allt i samband med att de flytt och inte har mer än några plagg med sig. När jag bodde där var det några företag/klädkedjor och privatpersoner som hade skänkt kläder och även andra saker dit såsom barnleksaker, spel, pyssel m.m och jag har faktiskt fått väldigt stor respekt för de företag som tänkt på oss och som hjälpt oss att få det bättre. De satte leenden på mångas läppar.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0