Tappade tänderna i drömmen

Fick besök igår, vi gick till en sushi/kinesisk restaurang och åt jätte god mat och köpte sedan chips, dipp och godis och gick hem och hade "lördagsmys". Vi båda blev trötta ganska tidigt och somnade vid 12 och i natt drömde jag om att jag började tappa mina tänder, först i nederkäken och sen överkäken. Jag kände att de var lösa och blev rädd men tänkte att de kanske bara var tillfälligt, men sen hade jag plötslig massa tänder i munnen som jag spottade ut i handen... och så fortsatte det så - upptäckte att tand efter tand var lös och fick sedan spotta ut den när den ramlat av. Värst var det när jag tappade framtänderna, då fick jag panik och försökte leta efter en tandläkare som kunde fixa mina tänder men jag hittade aldrig någon.

Jag har hört att det betyder något när man drömmer om att man tappar tänderna så jag sökte lite på internet och har hittat lite olika drömtydningar, men den förklaringen som hela tiden återkommer är att det betyder att man står inför en stor förändring i livet, och det stämmer ju. Mitt liv håller på att förändras totalt, det är lite läskigt men jag ser fram emot det!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0