Längtar faktiskt

Försökte få tag i min handläggare idag men hon är tydligen fortfarande på semester och kommer tillbaks 5 september så jag vet inte hur det blir med arbetsrehabiliteringen förens då. Det blir alltså "semester" i 2 veckor till, minst, så jag får ta och hitta på något annat under tiden jag väntar... vet inte riktigt vad bara. Ska i alla fall ta tag i mina promenader igen och börja träna med mina hantlar.

Jag börjar längta till hösten och vintern, de flesta brukar bli lite nedstämda/deprimerade när vi går mot mörkare tider och tänker på allt man inte kan göra och hur kallt det kommer bli, men jag tror man ska försöka se det som något positivt annars kan vintern bli riktigt tung. Man ska försöka planera in roliga saker på helgerna (och även kanske något på vardagarna om man har tid/ork) så man har saker att se fram emot. Det finns ju också en hel del mysiga saker man kan hitta på hemma när det blir kallare och man inte har lust att vara ute; pyssla, baka, hyra en bra film, spela spel, ligga under ett varmt täcke och läsa en bok och bara koppla av... ja det finns egentligen massor bara man är lite kreativ.


Kommentarer
Postat av: Caroline

Jag fullkomligt älskar hösten och vintern, urmysigt ju! :) Bättre än att ligga utslagen för att man inte kan andas av en gassande sol.

2011-08-24 @ 14:04:12
URL: http://carrofliin.blogspot.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0