Mitt mål som driver mig

Idag uppstod det en konflikt som tagit alla mina krafter, ibland blir man så trött på att det finns fler problem än man borde ha, det borde räcka med allt som varit det senaste åren och framförallt det senaste året. Känner mig dock starkare än någonsin, jag kan stå på egna ben och är inte beroende av någon. På det sättet känner jag mig inte lika utsatt och är mer stabil i mig själv, jag behöver inte någon. Det enda jag tänker göra nu är att kämpa för mig själv och måste jag gå den här vägen ensam så tänker jag göra det, det finns liksom inte så många andra val.

Mitt mål är att börja jobba, spara ihop till handpenningen till en lägenhet och sedan köpa en. Jag vill även försöka spara ihop till en bil, så jag kan ta mig vart jag vill obehindrat. Jag vill ha en lägenhet som jag äger, med en fin balkong där jag kan plantera lite olika saker på sommrarna och där mina djur kan ligga hela dagarna och njuta. Det är det här målet jag försöker kämpa mot just nu och det är det som driver mig och får mig att orka. Jag vet att jag kommer få kämpa hårt, men det är värt det när man sen står där och har allt man önskat sig.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0