Fylla på medicinskåpet

Kom för några dagar sen att jag inte har något av det som kan behövas när man blir sjuk hemma och eftersom jag inte känner någon här som skulle kunna hjälpa mig när jag är sjuk med att handla mat, gå till apoteket m.m. så är det ju extra viktigt att jag har ett litet förråd här hemma. Har nu i alla fall sett till att skaffa det mest "akuta"; panodil och imodium plus (ska även köpa vätskeersättning) och i matväg har jag pulversoppa, köttsoppa och coca cola (hjälper alltid när jag blir magsjuk). Febertermometern måste jag bara köpa nytt batteri till, har inte hittat just det batteriet jag behöver än och hittar jag inte det snart så får jag köpa en ny helt enkelt.

Ska fylla på med lite mer mediciner nästa månad, men jag känner mig lugn över att jag har det viktigast och det sista ska jag ordna med imorgon.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0