Gallergrinden är min trygghet


Det har nu fixat sig med gallergrinden och jag ska få hjälp med att betala den. Det känns så skönt att veta jag att jag i alla fall kommer kunna känna mig trygg i mitt egna hem. Varför en gallergrind är så viktig för mig beror på många faktorer, men det känns extra viktigt för mig eftersom jag vet att han bryter sig in genom en vanlig dörr på bara några minut och polisen brukar ganska ofta ta god tid på sig innan de dyker upp när det händer något och det är ingen bra kombination. Lägenheten jag ska flytta till ligger högt upp vilket har många fördelar, men samtidigt kan jag ibland tänka att om något händer så är jag fast i lägenheten eftersom jag omöjligt kan hoppa ut genom fönstret. Men nu när jag vet att jag kommer kunna installera en gallergrind känner jag mig trygg med att chansen minskar avsevärt att jag hamnar i en sådan situation.


Kommentarer
Postat av: Caroline

Jättebra att du fixar massa säkerhetsgrejer, man kan inte vara försiktig nog tycker jag!

Kram

2011-02-20 @ 19:33:19
URL: http://carrofliin.blogg.se/
Postat av: Rosen

Glad för din skull:)

2011-02-21 @ 16:05:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0