Hantera stress


Igår tyckte jag lite synd om mig själv. Har egentligen bestämmt att bara äta godis och sånt på helgerna eftersom det blivit lite fritt fram för vikten att öka den senaste tiden, men igår så fick jag sån lust att sätta mig ner med en godispåse och chips och bara ta det lungt. Så det fick helt enkelt bli så. Tror inte det kommer bli lika mycket tröstätande när jag flyttar härifrån så jag tänkte inte vara så noga med der förens jag flyttar, det är ju ändå så kort tid kvar och det viktigaste är att jag mår bra, och mår jag bra av att äta gott mitt i veckan (utan att det går överstyr) så tänker jag göra det. Varför jag tyckte lite synd om mig själv igår var för att jag hade så ont i magen och även på ett annat ställe som är en skada jag fått efter misshandeln som inte verkar vilja läka, så jag myste ner mig i sängen och tog det lungt, det behövde jag efter all stress jag kännt. Har blivit enormt dålig på att hantera minsta lilla stress, men det är bra att jag vet hur jag ska varva på kvällen om det blivit för mycket på dagen, annars är det lätt att man fortsätter stressa utan anledning och mår ännu sämre av det. Jag har lärt mig att stänga av och det är väldigt skönt, kan bli lite apatisk då men ibland kanske det kan vara bra på sitt sätt också? Kroppen visar att den behöver lugn och ro.


Kommentarer
Postat av: Caroline

Tycker du gjorde rätt :)

2011-02-22 @ 15:47:28
URL: http://carrofliin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0