Trött på att vara andra till lags



Jag har så svårt för när andra ber mig om hjälp, jag blir irreterad och ibland nästan arg. Det känns som att jag knappt hjälpa mig själv ibland och andra lägger sina problem på mig och tror att jag ska orka. Jag har sagt till många; bara för att det inte syns fysiskt att det är något fel på mig betyder de inte att det inte är det. Jag får många gånger upprepa "jag är faktiskt sjukskriven av en anledning" och man blir inte sjukriven hur som helst om man inte mår dåligt eller är sjuk. Jag vet att jag ibland tror folk bara ska förstå, utan att man behöver säga något för det är så självklart, men det gör de flesta inte så jag vet inte hur jag ska förklara? Det känns som jag hela tiden måste be om ursäkt för att jag inte orkar, och jag tycker det är fel men ändå gör jag det för annars tror folk att jag bara är lat och inte vill om jag bara skulle säga "jag orkar inte".

Jag borde inte bry mig om vad andra tycker kanske? Men jag är osäker på mig själv, jag vill inte att nån ska tycka illa om mig. Fast alla har rätt att säga vad de tycker, inte behöva anpassa sig till andra och spela någon man inte är och vara andra till lags. Tyvärr gör jag just det. Och jag börjar bli trött på det.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0