Vart är jag om några år?



Imorgon hade jag tänkt ta sovmorgon och sen börja packa ner allt i rummet här på skyddade boendet så det är klart. Jag börjar bli mer positiv till att flytta nu när jag börjat handla grejer till lägenheten, det blir mer verkligt och övetygelsen om att man kommer få ett bra liv blir ännu starkare nu när man vet att man är på väg någonstans.

Jag har börjat sitta och fundera över vart jag kommer vara och hur jag kommer ha det om några år. Jag kommer ihåg 8 mars 2007, internationella kvinnodagen, då bodde jag på skyddat boende och satt och fundera över hur jag trodde livet skulle vara några år senare. Då trodde jag att jag skulle vara lyckligt och ha ett bra och stabilt liv vid det här laget men jag gick ju tillbaks till han så det var ju knappast det bästa utgångsläget, fast jag tycker ändå jag kommit långt om man tänker på hur det kunde slutat. Jag tog mig ur det här förhållandet med livet i behåll och det är det som räknas. Även fast jag har ett liv som ingen skulle välja att ha frivilligt, är jag ändå lycklig för att jag trots allt mår så bra som jag gör och har hela livet framför mig. Jag är fri och allt jag varit med om har gjort mig till den jag är idag.


Kommentarer
Postat av: Anonym

Kan du inte ha kontakt med vänner o familj? :(

2011-02-25 @ 19:22:02
URL: http://nattstad.se/linnlundin
Postat av: Tystlidande

Anonym: Jag kan ha kontakt med min familj, men inte så mycket som jag skulle vilja. Man måste hålla mycket hemligt eftersom de flesta faktiskt inte riktigt förstår vilken situation man är i även fast man förklarat många gånger och därför är de inte lika försiktiga som jag är när det gäller vad man kan och inte kan säga och det kan vara väldigt farligt.



Det är svårt för personer som inte varit i samma situation som jag att ens bara förstå att en kille inte skulle acceptera att man inte vill vara med honom, och ännu mindre att han skulle vilja döda en för det. Många förstår inte heller hur lätt saker kan spridas bara man säger fel saker till endast en person och eftersom det handlar om liv och död för mig vill jag inte riskera något. Men jag tror och hoppas att det kommer bli bättre i framtiden och att jag kommer kunna leva mer fritt.



Mina vänner jag inte alls ha kontakt med. Det är väldigt tråkigt och jag saknar dom mycket.

2011-02-25 @ 23:40:15
URL: http://tystlidande.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0