Jobbiga barn



Idag är de flesta bortresta så det är lungt och skönt i huset. Annars brukar det vara 8 barn som springer runt och skriker i huset, och ibland blir det verkligen för mycket. Det har bestämmt att ett allrum här ska vara ett lungt rum för de som inte har barn och det behövs, ibland blir man stressad av alla ljud och alla barn som kommer och stör hela tiden så man inte ens får äta i fred. Och sitter man och pratar med någon om t.ex. något jobbigt kan barnen komma och börja skrika och försöka få ens uppmärksamhet även fast man säger att man är upptagen just nu och de får vänta och går man undan kommer de efter en. Jag kommer nog vänta fleeera år innan jag känner mig redo för att skaffa barn.

Idag vaknade jag på fel sida och har inte varit på speciellt bra humör, så det är skönt att det är så lugnt här just idag! Somnade vid 2 eller 3 igår och vaknade 12.30, får ställa väckarklockan imorgon så jag inte sover bort hela dagen när de är ljust ute, det hinner ju bli mörkt innan man kommer ut.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0