Tankar



Igår kväll låg jag och tänkte för mycket och kunde inte sova, sov endast 3 timmar totalt. Tänker hela tiden på vad jag ska göra av mitt liv, men idag bestämmde jag mig för att jag ska strunta i alla jag känner stressar mig, jag behöver mer tid för mig själv. När jag är redo ska jag ta kontakt med arbetsförmedlingen/ försäkringskassan och försöka få arbetsträning; Arbetsträning är en vanlig form av arbetslivsinriktad rehabilitering. Det innebär att du arbetar utan krav på prestation, du gör det du kan och orkar medan någon annan har ansvaret för att arbetet blir utfört. Du kan arbetsträna på ditt vanliga arbete eller på något annat och träningen kan börja i liten omfattning och öka efter hand.

Jag vet fortfarande inte vart jag vill bo, alla Sveriges städer är kandidater än så länge. Om jag orkar någongång nästa vecka ska jag ringa runt till olika privata hyresvärdar och kolla om det finns lediga lägenheter på vissa ställen som jag blivit lite mer förtjust i än andra. Vet inte om det är bäst att flytta till egen lägenhet än eller fortsätta bo som jag gör ett tag till, men om jag får något erbjudande så ska jag fundera på det då, inte överanalysera allt innan jag ens vet något som jag gjort innan.


Kommentarer
Postat av: Rosen

Tycker inte du ska ha brottom, oftast ramlar man då tillbax till ruta ett pga orkeslöshet.



De va 4 månader sedan jag lämnade"anmälde" killen som misshandlade mig. Och nu är sista rättegång med dom klar.

Jag känner fortfarande mig helt orkeslös o dagarna är upp o ner.



Jag tror att de viktigaste är att inte sätta upp massa krav utan bara ta dagen som den kommer..

Tar år detta och det är bara att acceptera...



Lycka till

2011-01-08 @ 13:56:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0