Vetskapen betyder allt



Jag vill lämna alla mina gamla vänner bakom mig, förutom en. Jag och hon har haft långa pratstunder om allt mellan himmel och jord och hon var den enda vännen jag kunde ha under tiden jag var med han. Vi träffades inte på fritiden, det hände bara några fåtal gånger, men vi gick en kurs ihop och umgicks flitigt med varandra i skolan. Jag berättade aldrig för henne att han slog mig, och när jag lämnade honom vågade jag inte berätta sanningen heller för jag skämmdes och tänkte att hon inte skulle förstå så jag sa aldrig den riktiga anledningen till varför jag flyttade och heller aldrig vart jag egentligen flyttade. Vi har smsat varandra under den här tiden då och då, men väldigt kort. Jag tycker väldigt mycket om henne och därför har jag aldrig brytit kontakten med henne.

På nyår bestämde vi att vi skulle börja logga in på msn oftare så vi kan prata med varandra som förut och idag när jag loggade in så var hon inne och vi började prata. Jag berättade sanningen för henne och hon förstod mig och min situation, hon är nog den enda som förstått mig på det här sättet även fast hon själv aldrig varit utsatt för något liknande. Det känns så skönt att ha det sagt och att hon kan börja ta en större plats i mitt liv nu när jag inte behöver ljuga. Hon är en sån snäll person och just nu är jag så himla glad över att veta att jag kan prata med henne när det är något. Bara vetskapen betyder allt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0