Arbetsrehabilitering eller fortsatt sjukskrivning?

31 augusti är sista dagen på min sjukskrivning, är inte alls redo att börja jobba, speciellt när jag inte hunnit förbereda mig som jag velat eftersom min psykolog är på semester, men jag känner att jag absolut inte klarar att sitta hemma hela vintern. Jag kommer få panik av mörkret och avsaknaden av social kontakt, man hamnar ju alltid i en svacka när mörkret kommer och det blir bara värre av att sitta ensam. Vet dock inte vad som är bäst, att bara köra på och se vad som händer eller sjukskrivas 1 månad till för att försäkra mig om att jag inte gör något som sätter för stor press på mig och får mig att må dåligt? Jag kommer fortfarande vara sjukskriven så det kommer ta ett tag tills jag blir helt "friskförklarad", men när man väl börjar gå ner i procent i sjukskrivningen finns det ingen återvändo.




Kommentarer
Postat av: Rosen

Mitt tanke är att du inte skall gå tillbax om duo te känner dig redo.. Till hundra % kommer du säkert inte känna dig d men kanske till 70-80...

Se till att försöka få utökad sjukskrivning...

Lycka till hjärtat

2011-08-01 @ 18:58:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0