Polisen ger inga lösningar

Har inte orkat göra någon nytta alls idag. Har inte blivit några samtal eller något. Känns som ja behöver sitta och fundera lite först; vad vill jag ha just nu? Hur får jag min vardag att fungera? Det ger mycket att diskutera med polisen och fråga om råd, men de kommer aldrig med lösningar. Det är snarare så att man själv får ställa krav och berätta vad man behöver, och tar de ställning till vad de vill och kan hjälpa en med. Pratar man med dom utan att veta vad man vill och förväntar sig att de ger svaren blir man väldigt besviken och oftast helt överkörd. Man måste vara hård, veta exakt vad det är man pratar om och aldrig vika sig. När man valt att inte polisanmäla är det även ännu svårare att få hjälp och man måste göra mer än sitt bästa. 

Personskydd är absolut inget jag har dagligt behov av, inte ens några gånger i veckan, men att få det beviljat någongång då och då när man vill åka till hemstaden för att besöka släktingar som kanske inte kommer finnas kvar här med oss så länge till och inte har fysiken för att komma och hälsa på mig skulle betyda allt. Jag vet inte hur många år till jag måste leva såhär, men jag är rädd för att jag aldrig ska få träffa vissa igen innan det är för sent.  




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0