Nya intressen

För ett tag sen fick jag upp ögonen för piano efter att ha varit på en fest där en person spelade just piano. Tyckte det lät så fint och tänkte "åh sådär skulle jag också vilja spela". Efter som pianon är stora, dyra och absolut inte skulle få plats i min lägenhet så gav jag upp tanken att börja lära spela ganska snabbt, men när en släkting frågade mig, väldigt passande, om jag ville ha ett elektriskt piano (synt) som de hade stående i förrådet som var helt oanvänd så tändes den där lågan och viljan inom mig igen. Fick den hitkörd i helgen och har redan lärt mig en hel del, jag är helt ny inom området och kan ingenting från början men eftersom det finns så mycket videor på nätet med "lektioner" som visar hur man lär sig spela så behöver man inte gå och ta lektioner hos någon lärare om man inte har lust eller råd med det. Jag tycker det är jätte kul att spela och eftersom jag inte gör så mycket på dagarna så är det perfekt att kunna göra något bra av all ledig tid.

Att börja spela synt och även gå en 1 timmes promenad varannan dag tror jag kommer få mig att må bättre och känna att livet har lite mer mening. Ska gå och kolla efter några ordentliga träningsskor i veckan så det blir enklare att gå långt, just nu har jag inte alls några bra promenadskor och får alltid ont i fötterna efteråt.






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0