Promenera tillsammans genom telefon

Har de 3 senaste dagarna lyckats gått en 1 timmes lång promenad/dag, skulle vilja fortsätta på det spåret men det är svårt för jag tappar lätt motivationen de dagarna jag mår lite sämre. Jag kanske fåt lova mig själv att i alla fall varannan dag ta en sån promenad i 2-3 veckor och sen se hur jag känner efter det? När man mår dåligt (och annars också egentligen) är det jätte viktigt att röra på sig regelbundet och det är något min psykolog tar upp varje gång vi träffas.

"Hälsovinsterna kan bli stora om man regelbundet ägnar sig åt någon form av fysisk aktivitet jämfört med om man är mest stillasittande. Man känner sig ofta gladare, sover bättre, kan lättare hantera stress och hålla vikten. Dessutom orkar man mer. Med regelbunden motion minskar man risken att få sjukdomar som typ 2-diabetes, högt blodtryck, övervikt, hjärtinfarkt, bröst- och tjocktarmscancer, värk i leder och benskörhet." (www.1177.se)

Jag försöker se promenaderna som ett sätt att utforska området här runtomkring, det är annars lätt hänt att man fastnar i vanor och alltid går samma vägar och missar allt annat som finns att upptäcka. Ska eventuellt gå en promenad tillsammans med en genom telefon, vi bor i helt olika städer men tycker båda att det är tråkigt att alltid gå ensam så då tänkte vi bestämma en dag som vi båda vill gå på och så ringer vi upp varandra och sätter i handsfree i mobilen och promenerar med den andra som sällskap genom mobilen. Två flugor i en smäll.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0