Hotat vittne istället för misshandlad?

Har pratat med en av tjejerna jag umgåtts en del med och som tagit med mig när hon träffat sina kompisar om mitt problem med vad jag ska berätta till andra om mig själv, och hon förstår ju problemet eftersom hon varit där när flera situationer uppstått och hon har själv tyckte att det har varit svårt att veta vad hon ska berätta när någon frågat något om mig. Hon kom med förslaget om att jag kan säga att jag är hotad i samband med en rättegång (hotat vittne), att det är därför jag flyttat hit. Det känns som en hållbar historia som också gör att andra får förståelse varför jag lever som jag gör utan att behöva berätta hela sanningen. Sen behöver man ju inte berätta så mycket mer förutom det, och frågar någon för mycket är det ju bara att visa att man inte vill prata om det. Det känns som människor har mer koll på hur det är för en person i en sån situation än min eftersom det enligt mig pratas mer om det. 

Vad säger ni? Låter det som en bra lösning? Jag är väldigt positiv till det, men behöver ett tag till att tänka på fördelarna och nackdelarna med att säga så.




Kommentarer
Postat av: Caroline

Jag tycker det låter som en hållbar historia!

2011-06-07 @ 00:31:02
URL: http://carrofliin.blogspot.se
Postat av: Rosen

Jag tycker mä att det låter bra...

Du kan säga att rättegången va bakom stängda dörrar och pga de kan du inte prata om de...



Tror d kan hålla..hur är det annars gumman???

Du är inte inne mycket på msn:(



Kramar

2011-06-07 @ 21:10:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0