Inte förändra bara för att förändra

Klippte av ca 8 cm av mitt hår idag, när jag kollade ner på golvet kändes det som halva håret låg där och fick lite panik men så var inte fallet, finns fortfarande mycket kvar. Det var så slitet och tunt vid topparna så det var lika bra att ta en bit. Jag skulle egentligen vilja klippa mitt hår ganska kort, mycket pga att det skulle vara svårare att känna igen mig och för att det skulle vara skönt att göra en förändring, men det går bara inte. Känns som jag då gör det pga situationen och jag vill inte behöva leva efter vissa "regler" bara för att jag hamnat här. Jag vill kunna välja som alla andra. Helt fritt. Skulle absolut kunna använda linser eller andra tillfälliga "lösningar" om det behövdes, men inte förändra något som blev beständigt bara för att, utan då ska jag verkligen vilja det själv.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0