Varför dröjer det så många signaler?

Var tvungen att ringa 112 i helgen, inte för egen del utan pga något helt annat. Inget allvarligt. Jag räknade signalerna och det kom 6 signaler tills jag kom fram. I en akut situation hinner det hända mycket på de där 6 signalerna och jag hatar att jag börjar tappa förtroendet för hela det där systemet. Tänk er själv, något händer, du ringer 112 och det tar 6 signaler för dom att svara, du ska hinna säga alla dina uppgifter och vad som hänt, du blir sedan kopplad till polisen och innan de hinner komma tar det sin lilla tid. Jag uppskattar att det tar mellan 10-20 min, allt som allt beroende på om det finns någon polisbil i närheten. Jag vet att det är omöjligt att polisen ska kunna komma inom 1-2 min från det att man ringer, men jag känner ingen säkerhet alls med att det kan ta upp till 20 min. Jag känner mig helt hjälplös.

Finns det någon som känner som jag? Vet inte om det bara är jag som har hakat upp mig på det här eller om det finns fler som känner som jag? Jag tror det kan vara så att jag lägger hela min oro på just den här "ringa situationen" för att kunna hantera det hela situationen med han. Jag lägger nog över rädslan på något man "kan ta på", men jag är inte säker...




Kommentarer
Postat av: Caroline

Jag förstår absolut varför du oroar dig! Tyvärr så är det ju inte polisens fel, de har helt enkelt inte resurserna för att hinna svara på alla samtal snabbt. Om fler valde att jobba inom det här yrket så kanske det hade gått. Jag har själv aldrig behövt ringa 112. Däremot så har jag anmält vissa saker som har gått igenom utredningar där fallen är solklara och ÄNDÅ har inte personen jag anmält dömts, för polisen har varken tid eller råd att lägga energi på fall som inte är otroligt allvarliga.

2011-06-21 @ 11:53:38
URL: http://carrofliin.blogspot.se
Postat av: Rosen

Vet precis, när jag ringde tog allt ca 35 minuter tills polisen vapå plats..

Hade HAN varit där o jag inte va gömd. En skog skulle jag varit död idag...



Oroar mig ständigt för d sen när han kommer ut..,

Man är inte skyddad. Detta samhälla..



Såg att du skrivit på msn, får se till i prata nån da snart tycker jag,,,



Pussae

2011-06-22 @ 00:47:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0