Försöker stressa mindre

Vilken lugn och skön dag jag haft idag, underbart. Gick först 1 timmes promenad efter att jag skrivit här och handlade lite mat på vägen tillbaks, sedan sorterade jag kläder i några timmar och slängde lite saker jag inte behöver. Det finns lite städning som behöver göras och tvätten på torkstället har torkat och måste vikas men idag låter jag det vänta för jag behöver lugnet, innan har jag sprungit runt med en trasa stup i kvarten och städat och hållt på. Jag försöker också "lära" mig att njuta när jag äter och tillåta mig sitta kvar några minuter efter att jag ätit, innan har jag kastat i mig maten på några minuter och sedan direkt sprungit upp och plockat undan och diskat. Sen jag flyttade har det blivit bättre med stressen, men det är ändå en bit kvar för att nå en normal stressnivå och jag jobbar på det så gott det går.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0