Sluta tänka, gör bara

Ibland är det bra att sluta tänka och bara göra, som idag när jag behövde gå och handla ingredienser till min bakning men egentligen inte orkade, eller rättare sagt inte hade någon lust kanske? Jag tvingade mig själv i alla fall iväg för man mår bättre när man väl har gjort det även fast man är negativ i början och jag behövde hitta på något. När jag tvingar mig själv så slutar jag tänka på allt som känns jobbigt och fokuserar istället på det som ska göras och målet så det inte finns plats för de negativa tankarna, då går det.

Alldeles strax ska jag börja med mina äppelmuffins som jag hade tänkt baka, får hoppas att de blir goda.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0