Lev i nuet


Idag har jag gjort en hel del och jag märker vilken skillnad det gör på hur jag mår. Jag måste försöka behålla det positiva jag känner nu, det är så jag kommer klara mig igenom allt. Det är inte bra att sitta och deppa för jag tog mig ju ur förhållandet för att få ett bra liv och för att kunna må bra igen, och när det nu ligger i mina händer måste jag ta kontroll över det.

Jag pratade med min kontaktperson på det skyddade boendet att jag ska försöka skriva ner allt jag tänker och funderar kring för att jag ska kunna se klarare när jag läser igenom det vid ett annat tillfälle och se allt utifrån en annan synvinkel. För jag tänker väldigt mycket, nästan för mycket för mitt eget bästa och går och grubblar på saker och ibland sånt som inte ens hänt, men jag ser scenarion framför mig vilket gör att jag lägger ner massa tid på att tänka på något jag egentligen inte ens vet något om. Jag lever liksom inte i nuet utan i framtiden och jag snurrar in mig i mina egna tankar och jag kommer ingenstans med det, det mesta är bara massa meningslöst grubbel. Jag tror man mår bättre av att försöka ta dagarna som dom kommer, men ändå ha ett klart mål framför sig men som man accepterar kanske inte blir exakt som man vill men litar på att det ändå kommer blir bra.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0