Ännu ett kliv i rätt riktning

Kvällen igår behövdes verkligen, ångrar inte en sekund att jag följde med. Jag var inte på så bra humör på dagen så jag sa att jag inte hade lust att följa med, men de ringde ändå mig igen på kvällen och frågade om jag ville komma och jag gjorde inget speciellt så då tänkte jag att jag lika gärna kunde gå.

När jag var där kände jag mig först lite obekväm för jag har lite svårt för sånna där miljöer med full människor som är för på, men där var det inte alls så på samma sätt så jag kunde börja koppla av ganska snabbt. I början var mitt ex en hel del i mina tankar, även det släppte snabbt men jag tänkte hela kvällen mycket på att jag tycker det är synd att min ungdom försvann så snabbt. Det är inte så att jag skulle velat springa runt på krogar, men att bara få vara ung och inte ha så tunga problem som jag haft. Jag känner mig ibland så annorlunda för hur mitt liv är. Jag är också rädd för att de som får reda på vilket förhållande jag har varit i ska tänka "jag förstår att hennes ex slog henne", som till exempel igår så stod jag och pratade med en polis och vi kom in på att jag hade larmtelefon, och han visste att jag hade varit på utestället och jag fick för mig att han tänkte dåliga tankar om mig efter att jag sagt det, samtidigt som något sa mig att han tycker det är bra att man fortsätter leva sitt liv och inte styrs av de idioterna.

Jag är så osäker ibland, och speciellt när det gäller killar. Jag är livrädd för vad de ska tycka om mig och det gäller alla killar. Jag bryr mig även vad en kille jag inte känner tycker om mig. Jag vill bli sedd på ett "fint" sätt och få respekt. Ja vill inte att någon ska ha en anledning att kalla mig för hora.

Det kanske låter som att jag inte hade så roligt, att min kväll togs över av de dåliga tankarna men så är inte fallet. Jag känner på ett sätt att det här var en sak som klippte den sista tråden mellan mig och mitt ex, jag har slagit mig fri från honom. För bara några månader skulle jag aldrig vågat gå ut, jag fick dåligt samvete av bara tanken så det här var ett stort steg för mig. Det finns så mycket jag missat i mitt liv pga av honom, men nu är det dags att ta tillbaks allt och leva mitt liv på mina villkor. Jag ska se till att få det liv som gör mig lycklig och jag ska fortsätta kämpa även i de jobbiga stunderna. Många säger att jag kommit otroligt långt på den här korta tiden och jag vill komma ännu längre, inte stanna här. Man måste få ha sina dalar för att kunna komma till topparna, det är så livet funkar och jag kan känna att man mår bättre och uppskattar allt mer efter de dåliga dagarna, men man måste bara se till att man inte faller för djupt ner de dåliga stunderna.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0