Bra lösning istället för hemtelefon

Behöver en hemtelefon, men vill inte skaffa någon. De två stora anledningarna är att jag inte vill ge ut min adress till något telefonbolag även fast de har bra hantering av personer med skyddad identitet (speciellt telia), och att jag inte vill vara bunden till en månadskostnad. Men jag kom på en lösning. Kollade runt lite på internet och såg att man med Telenor kontant snacka mera kan ringa till alla fasta nät för 29 öre/minut (öppningsavgift 99 öre/samtal), efter 30 dagar byter du prisplan till Telenor kontant bas om du inte laddar på nytt inom den tidsintervallen och då kostar samtalen till det fasta nätet 1,99 kr/minut (och fortfarande 99 öre i öppningsavgift/samtal). Vill man istället ha en prisplan som inte är baserad på hur ofta man laddar på utan är konstant så finns Telenor kontant enkelt som kostar 59 öre/minut (och 59 öre i öppningsavgift/samtal). Alla prisplaner gäller både dagtid och kvällstid.

Någon av dessa ska jag absolut införskaffa. Jag har ju två mobiltelefoner, så en av de ska jag använda till att ringa till fasta nätet och en till vanliga mobilsamtal. En riktigt bra lösning tycker jag, för att ringa från min mobil nu till fasta nätet blir alldeles för dyrt och det är ofta jag behöver ringa sådana samtal.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0