Prismissförstånd

Jag följde med en bekant till Ikea igår och passade då på att kolla på några av de möblerna jag planerat att köpa för att se hur de ser ut i verkligheten och upptäckte då att den soffan jag tänkt köpa var mycket dyrare än jag trodde! På Ikeas hemsida stod det att den kostade 2695 :-, och när jag kollade på soffan stod det att den kostade 5995 :- så jag gick fram till disken och frågade varför jag sett ett billigare pris, då förklarade de att 2695 :- va kostnaden för extra klädsel men att många gör det felet när de kollar på internet. Jag vill verkligen ha den soffan, speciellt när jag var så inställd på att jag skulle köpa den så jag kollade på den 2-sitsiga istället för den 3-sitsiga, som är så pass stor att 3 personer får plats i den så jag ska köpa den istället. Den är fortfarande dyrare än vad jag tänkt mig men jag lever hellre lite sämre en månad för att kunna få en lägenhet jag verkligen kommer trivas i.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0