Jag levde så långt ifrån sanningen


Det har nu gått 7 månader, det är lång tid, och han har fortfarande inte givit upp. Senast han på något sätt hörde från mig var 5 månader sen. Jag har förklarat att jag aldrig kommer komma tillbaks till honom, och även anledningen eftersom jag tyckte det var viktigt för mig att säga det även fast jag vet att han inte förstår. Men varför letar han fortfarande? Hur orkar han när han inte får någon som helst respons tillbaka? Jag är rädd för att han mår dåligt nu och ser mig som hans lösning på sina problem.

Jag blir väldigt arg och frustrerad över att fortfarande letar, inte bara för att jag vill bli lämnad ifred och få gå vidare utan för att det han gör visar på att det aldrig någonsin var som jag trodde. Han målade upp en bild för mig om vårt förhållande som inte var sann, han manipulerade mig och fick mig där han ville ha mig. Jag levde i en stor lögn och den lögnen jag levde i var så smärtsam. Jag önskar att jag bara hade förstått sanningen så det inte skulle behövt göra så ont. Han bröt ned mig till minsta tänkbara organism, kan inte fatta hur han lyckades med det utan att jag själv förstod någonting.

Allt han fick mig och tro och känna om mig själv, var egentligen det han kände om sig själv. Jag var inte besatt av honom och jag skulle inte bli olycklig utan honom eller aldrig kunna vara något utan honom. Allt det där är han, han är inget utan mig, han kan inte fungera utan mig och han är besatt av mig. Han sa att jag skulle jaga honom om han lämnade mig, att jag aldrig skulle låta honom vara ifred men att han skulle träffa en vackrare tjej som har mer "klass" och att det skulle döda mig inombords. Ibland ringde han mig bara sådär (även fast vi pratat och skrattat i telefon 1 timme innan) och sa "jag vill inte vara med dig längre, låt mig vara ifred jag orkar inte med dig, du har inget, jag vill ha en tjej som har något". Fan för honom alltså. Ni förstår nog inte hur ont det gjorde när han behandlade mig såhär, jag finner inte ens tillräckligt starka ord för att beskriva hur det kändes.

Att han fortfarande letar får mig att undra vad han vill mig? Vad vill han säga mig? Är han ute efter att leta upp mig och döda mig? På ett sätt blir jag inte rädd, det här får mig att bara vilja kämpa ännu mer och aldrig låta honom dra ner mig igen.


Kommentarer
Postat av: Caroline

Jag tror inte att han vill få kontakt med dig igen för att han mår dåligt. Jag tror han älskade makten han hade över dig och nu känner att han har förlorat den. Vilket bara är bra såklart. Men för honom framkallar det ju ångest. Ångest som han förtjänar den jäveln.



Du är grymt stark. Du säger att du inte kommer låta honom dra ner dig igen och jag tror dig :)

Kram

2011-03-04 @ 21:35:53
URL: http://carrofliin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0