Fel person vet vart jag befinner mig

Jag har verkligen kännt mig säker här, både i lägenheten och i området... tills igår. Det finns en person här som jag känner igen från staden jag kommer ifrån (vad världen är bra liten) och som jag vet också känner igen mig. Hennes brors kompis är ytlig vän med mitt ex, dock vet inte hon om vem mitt ex är. Jag får sån ångest och panik att jag bara vill fly härifrån. Mitt efternamn står inte på dörren, så det är en trygghet men jag är ändå så orolig. Jag hade arbetat så hårt för att inte vara rädd här, för att kunna slappna av och känna att han inte kan komma åt mig, men nu är jag tillbaka på ruta ett och jag kommer aldrig känna mig lika trygg nu när jag har vetskapen om att någon vet vart jag befinner mig som inte borde. Hon har även sett vilket hus det är jag bor i. Jag är så ledsen över det här, vet varken ut eller in. Jag har från dag ett sagt till min psykolog att jag är jätte orolig över att behöva flytta härifrån för att jag trivs så bra, jag tror inte jag skulle orka att börja om ännu en gång... han får bara inte ta ifrån mig allt en gång till!




Kommentarer
Postat av: Caroline

<3



Vet den här personen vad han gjorde emot dig?

2011-05-10 @ 16:00:52
URL: http://carrofliin.blogspot.se
Postat av: Tystlidande

Caroline: Nej inte alls och vi har heller inte gått så bra ihop tidigare och det är det som också gör mig lite orolig. Vi har aldrig varit i gräl med varandra men vi har helt enkelt inte klickat. Vi har ingått i samma sammanhang för flera år sen och hon känner en hel del personer som också har kännt mig men som jag inte alls har kontakt med längre. Jag är rädd för att hon ska börja prata med andra om att hon sett mig här/vet att jag bor här och att det sen ska hamna hos fel öron. Mitt ex har väldigt stor bekantskapskrets vilket gör att sannolikheten för att det ska nå honom är större, många kanske också vet att han letar efter mig så det är nog fler än han som håller ögon och öron öppna.



Har funderat lite och kommit fram till att jag måste skaffa utrustning som jag kan försvara mig med så jag känner att jag i alla fall har en chans om han dyker upp och inte behöver vara lika rädd, för jag orkar inte gå runt med den här konstanta rädslan. Det var uppe på tapeten ett tag förut men det blev aldrig något av det eftersom jag inte kände så stort behov av det, men nu är det absolut aktuellt igen.

2011-05-10 @ 18:27:43
URL: http://tystlidande.blogg.se/
Postat av: Rosen

Men älskade du.. Fy fan vad jag lider med dig..

Har inte ord...och vet att det ändå inte hjälper.



Skickar all min kärlek och tankar till dig..

Massa kramar

2011-05-10 @ 19:06:28
Postat av: Tystlidande

Tack rosen, kram till dig också!



Hur mår du?

2011-05-11 @ 20:57:01
URL: http://tystlidande.blogg.se/
Postat av: Caroline

Jag förstår...

Och jag tycker du gör helt rätt i att skaffa något att försvara dig med. Det borde egentligen alla ha, särskilt vi kvinnor. Chansen att den här personen berättar för ditt ex vart du bor är rätt liten, men det är alltid bättre att vara på den säkra sidan!

2011-05-11 @ 21:18:15
URL: http://carrofliin.blogspot.se
Postat av: Rosen

Hej.. Lite sjuk åkt på halsfluss men är okej..

Va på möte idag en samtalagrupp men kvinnor som blivit utsatta för misshandel.. Hoppas det kan ge lite att prata med andra..



Frågar inte hur det är med dig för förstår att det inte är bra.

Hoppas verkligen någon kan hjälpa dig med alla papper, harar även alla jävla blanketter som skall hit o dit..

Hoppas du finner någon som kan stötta dig med allt, och att det kommer fram lite ljus i din tillvaro..



Tankar går till dig<3



Kramar

2011-05-12 @ 20:34:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0