När ska denna katt och råtta lek vara över?

Efter att jag sett tjejen från min hemstad för några veckor sen här i närheten där jag bor så var jag väldigt orolig och mådde väldigt dåligt, men släppte det mer och mer efter ett tag och lugnade mig själv med att det kunde varit värre. Men värre har nu kommit och det här är det jag har fasat mest för sen jag lämnade han, många har lugnat mig med "hur stor är chansen egentligen?", och har själv ansett att den chansen inte har varit så stor. Man måste ha maximal otur för att det ska hända, men världen är mindre än vad man tror och idag såg jag en av hans kompisar på parkeringen utanför mataffären här i närheten, och han såg mig också mycket klart och tydligt och jag märkte att han kände igen mig. Först reagerade jag konstigt nog inte, men när jag gick in i affären och såg att han gick efter, det var då som det slog mig. "Nej", tänkte jag, "det här händer inte". Men jo, det hände och jag fick panik. All rädsla är tillbaka, all dödsångest och oro. När ska det ta slut? Kommer det sluta med att han dödar mig? Just nu är jag bara i chock och vet inte vad jag ska ta mig till, men imorgon är det första jag gör att ringa polisen och ordna med larmtelefonen igen.

Jag känner mig helt ensam i det här för det finns ingen som är i en liknande situation som jag kan prata med. jag är jätte orolig för min säkerhet och för vad som kan hända. Den här vännen som jag såg är inte en av hans närmaste, tack och lov, och jag vet inte hur mycket kontakt dom har idag, men de är ändå vänner och det är bara ett telefonsamtal bort så vet han vart jag är. Jag måste nu göra om mina rutiner och absolut inte gå tillbaka till den mataffären igen och försöka ta omvägar så jag inte går alltför synlig bland bilar på större vägar... ush allt blev så krångligt på bara några sekunder. Jag är rädd för att jag kommer stänga av känslorna och inte orka agera, för det känns som att det börjar bli för mycket. Jag har nu gömt mig i 10 månader och hur länge orkar man egentligen? Måste jag flytta utomlands för att kunna få ro igen? Det borde inte behöva vara så!

Jag är så rädd för att dö, att nån ska hugga ner mig eller tortera mig till döds. Jag vill inte leva i det här längre... jag vill inte mer!




Kommentarer
Postat av: Caroline

Önskar att det fanns något jag kan säga som tröstar dig!! Men du vet åtminstone vilka säkerhetsåtgärder du ska dra till med nu. Och känner du dig fortfarande otrygg efter det så kan du alltid flytta till en annan stad igen. Kanske till och med ännu längre bort ifrån din gamla hemstad? Så chansen att du springer på någon av hans bekanta inte är lika stor.

Kram!

2011-06-01 @ 10:01:36
URL: http://carrofliin.blogspot.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0